lördag 10 april 2010

Städning



Mitt hem ser rätt slitet ut nu, så jag ska nu ta tag i det. När jag har plockat upp alla mina kläder som är utspridda på 90 kvm, så kommer det att se välstädat ut. Precis innan jag skulle sätta fart kom jag att tänka på min mammas städning när jag var liten (typ på 70-talet). På lördagsmorgonen satte hon på sig sin städrock, fattar ni ett speciellt klädesplagg för att städa i.... Sen åkte Hasse Tellmars Ring så spelar vi på, sedan satte hon igång. Det tog typ hela dagen, min städning tar typ 1 timme. Undrar ifall städningen blir bättre ifall man har städrock på sig?
Ikväll ska vi åka till lillebror med familj och fira 3 födelsedagar. Där får man alltid god mat och vin, så det ser jag verkligen framemot.

1 kommentar:

BP sa...

Nej, städningen tar bara längre tid;-) Min mamma körde också med städrock, det var liksom mera officiellt då.

PS. Min städning har också max en timme, men då exklusive allt som borde ha städats men som aldrig görs. DS