måndag 25 oktober 2010

Avslutar LCHF:andet lite smått

Idag bestämde jag mig för att smått börja avsluta LCHF:andet pga en artikel om tarmcancer som M läst i Svenskan. Man löper större risk att drabbas av det när man äter fet och proteinrik kost=LCHF. Jag har funderat ett tag på detta och hörde att dietister inte rekommenderar detta eftersom man inte vet långsiktigt hur det kommer att bli. hur som haver så har jag inte ätit så mycket fett som man skulle enligt LCHF.
Kommer att försiktigt att trappa upp med kolhydrater så att mina -7 inte blir +7 ;).
Varierande kost och en massa träning ska få mig att må bra =D
I huvudsak så släpper jag detta för jag har alldeles för mycket nära och kära som är drabbade av cancer och jag vill inte utöka den kretsen.

1 kommentar:

BP sa...

Än en gång: grattis till dina -7. Du vet alla dieter (metoder) kommer och går. Nya rön varje dag, vecka, månad, år. Varför inte försöka med att motstå "söta" frestelser samt äta och dricka "normalt" eller lite mindre än normalt. Så har jag gjort - okay då, jag är då verkligen inget lysande exempel (gnäll och grin om mat jag gillar/ogillar) men... med tanke på min "höga" ålder så är jag faktiskt ganska så nöjd med hur jag ser ut. Om jag kunde byta facet (efter pappa) så skulle jag dock inte tacka nej;-)

PS. Du mår alltid bra - om du trivs med dig själv, det är det viktigaste, tycker jag iaf. DS