fredag 15 oktober 2010

Nostalgitripp - Barnprogram på 70-talet

Fick en kommentar om att Sockiplast-inlägget var en nostalgitripp, så jag som älskar nostalgitrippar bjuder gärna på en till, denna gång om barnprogrammen (de få som fanns).
Jag minns när vi köpte våran första färgteve, det var verkligen något stort. Det var barnprogram ca 15 minuter varje dag och vi satt bänkade framför tv:n säkert en kvart innan programmet startade och på jullovet gick vi upp i ottan för att se jullovsmorgon. På Svt:s hemsida hittar du mer fakta om 1970-talets tv-program
Vad såg vi då förutom Vilse i pannkakan, jo dessa minns jag iaf

Från A-Ö















Professor Balthazar

















Drutten och Jena
















Fem myror är fler än 4 elefanter













Pojken med gulgbyxorna


















John Blund


















Teskedsgumman som var mitt favvo-program










Kapten Zoom som myntade bgreppet Galaxer i mina braxer ;)











Vita stenen


















1 kommentar:

BP sa...

Oooops ja, det var nog förre - eller ska jag säga efter- min tid.

PS. Stort tack för din kommentar. Jag rodnar igen så;-) DS