tisdag 26 oktober 2010

Trist-tisdag och navelludd

Idag på arbetet pratade en del om en man som samlat navelludd i 26 år, säger bara en sak FYYYY, Va äckligt
Kolla lite med Wiki ang navellud och hon berättade följande.
Navelludd är en skämtsam benämning på det ludd som samlas i navel på en del människor (har aldrig hört att vi kvinnor har det). Navelludd består av största del av textilfibrer. men även kväve och svavel som förmodas komma från svett och hudavlagringar.  Navelludd bildas av de kläder som bärs närmast kroppen, även hårväxt bidrar därav att män har navelludd. Ju hårigare mage desto mer navelludd bildas.

Bild lånad från Wikipedia





















Den roliga tisdagen avslutades med att bli Trist-tisdag detta pga jag betalade mina fakturor samt att DIF förlorade, dessutom såg vi matchen på O´learys och jag blev 1100:- fattigare eftersom jag bjöd ungdomarna på middag. Middagen var värd varenda krona eftersom det var himmelskt gott-
Tack Rasmus, Frida, Christine och Philip för trevligt hockeysällskap
Btw så är SiljarRocken 2011 bokad =D

2 kommentarer:

BP sa...

1. Nvelludd- yuck- yuck- yuck!
2. Vad du är generös - med tanke på att du har årskort;-)

MammaMorran sa...

Blääää- Navelludd!
Tur att jag inte har det :)

Mysigt med middag ute, få maten serverad och slippa disken- oftast är den ju liiiite godare också :)

TACK för din peppande kommentar på min blogg!
Ska hålla huvudet högt imorgon!

Kram
MammaMorran- funderar på livet & barn med ADHD/Autism