onsdag 8 december 2010

Halo

Idag på förmiddagen såg jag väderfenomenet Halo. Min syster såg det redan förra veckan. Halon ser ut som en regnbåge. Jag som är ganska nyfiken började surfa runt och fick reda på följande.
Halon uppstår genom att ljuset reflekteras genom iskristaller, som svävar i atmosfären. Det är så pass kallt att fukten i luften fryser och det bildas små iskristaller som då reflekterar solljuset. Det är ljusets brytning som ger ringen. 

Halo . bilden tog jag idag vid Fridhemsplan





















Efter arbetet var jag på smyckesvernissage på Atelje Stass (som ägs och drivs av Caroline, en kollegas dotter). Kika in på hennes hemsida och se vilka fantastiska bröllopsklänningar hon har sytt.
Jag kom därifrån med 2 par örhängen, för det är jag värd ;)

Ser du vad de föreställer, coola eller hur.... ;)



















1 kommentar:

MammaMorran sa...

Häftigt! Jag har läst om det väderfenomenet men aldrig sett det- verkligen jättecoolt! Naturen kan vara häftig ibland! Och örhängen var jättesnygga, och roliga med hornen :)
Nu ska jag kika på hennes hemsida!
Ha det gott!
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism