tisdag 21 december 2010

Tokrolig Tisdag

Idag har jag en otroligt rolig och trevlig tisdag. Jag har skrattat gott vid ett flertal tillfällen.
Dagen började med att jag var sen, som jag varit ofta den senaste tiden pga bussar som inte riktigt vill funka pga vädret. Men, men det är inte hela världen, man kommer inte fortare fram  för att man är irriterad (kloka ord).
Trevlighet nr 1: På arbetet märker man att det snart är jul pga alla chokladaskar och kollegor som chillar istället för att som "normalt" stressa runt.
Trevlighet nr 2: Idag upptäckte jag att hade glömt att redovisa traktamenten och "klarmarkera" mina utlägg"... Som tur är har vi världens snällaste lönetjej, så jag skulle få en extra utbetalning; Tack Å.
Trevlighet nr 3: Vann ytterligare 50:- på min vinst, tyvärr tog mitt turskrapande slut kl 17:12
Trevlighet nr 4: Skrattade gott åt många tokroliga historier under hela eftermiddagen
Trevlighet nr 5: Jag slipper göra mera julgodis.
Trevlighet nr 6: I morgon är det derby igen och jag fick ju biljetter i födelsedagspresent från Cee och Philip, så imorgon gör vi sällskap i klacken. =D

2 kommentarer:

BP sa...

Du är då lite som jag: vi har skitroligt på jobbet eller hur:-))))
Men chokladaskar har jag då inte sett några alls - ja jag/vi sitter ju på "fel" sida korridoren om man säger så...

Chilla har jag/vi då heller inte gjort idag... men det gör jag (iaf) imorgon efter en kapplöpning att få tidningen till tryck idag. Pust, pust...

Ska vi byta avd. i några månader du och jag;-)

Hoppas DIF vinner imorgon:-)

PS. Avslöjar "min sanning" imorgon. Men... vad tror du egentligen om mig???????? Kolla bloggen efter matchen imorgon. DS

BP sa...

Svar: Om jag vore i din ålder så skulle jag med glädje hänga på (känner igen mig...) men med tanke på att jag är en gammal tant (enligt kalendern) så håller jag mig till tidningar och böcker, vilket är skitroligt, jag lovar. Älskar det faktiskt även om jag måste komma in på torsdag för att kolla tidningens blåkopia...

PS. Varför skulle jag inte köpa BIBar. Är jag för fiiiiin för det????? Jag bor i Täby inte i Danderyd eller på Lidingö. Ds