måndag 20 december 2010

Julgodis

Aktiviteter i julens tecken fortsätter. Idag postade jag mina spelande julkort. När jag köpte frimärkena, så passade jag på att köpa 2 trissslotter och kolla in min jättevinst


















 

Efter arbetet så inköptes blockchoklad, mandel och en massa annat gott till lite julgodis . Jag "bakade" i sällskap av en pannkaksstekande Rasmus. Resultatet av allt fix blev Rischoklad och Dajm.Skulle även ha fixat Bounty, men florsockret var slut. Bounty får morgondagens uppdrag.

Här kommer bilderna från godistillverkningen. 




Rischoklad

Smälter 3 dl socker

Oregelbundna Dajmbitar



2 kommentarer:

BP sa...

Grattis till trissvinsten. Du köpte väl inte fyra nya lotter... eller.
Dina "försök" till godistillverkning får mig att... ja du vet... (jag gillar ju inte godis som du vet), men Håkan har nu klagat i en vecka att ingen leverantör kommer med julgodis till oss (=honom). Så om du vill förbarma dig över honom så....

PS. Måste dock medge att du är skitduktig med din godistillverkning - alltså jag menar med att ta toppen bilder;-) DS

MammaMorran sa...

Åhh, "plötsligt händer det"- GRATTIS till vinsten :D
Blev det nya lotter eller typ en pizza? :D
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism