söndag 10 oktober 2010

Strumpätaren....

Nu har jag slösat 47 minuter på att stryka mina kläder + 1 skjorta åt R. Det spelar ingen roll hur mycket strykfritt jag köper, det måste strykas ändå. När jag googlade fram en bild till detta inlägg så ramlade jag på denna stryk-tips-sida ;) På nätet kan man då hitta allt.





















Det finns en sak till som är lika tråkigt som att stryka, nämligen para ihop strumpor. När R var liten brukade vi spela strumpbingo dvs den som parade ihop mest strumpor vann, av någon konstig anledning vann alltid R. De senast 14 åren har han inte vela spela strumpbingo, konstigt.... Jag satt idag med en jättehög och när alla hade hittat sin maka, var det 12 (tolv) singlar över. Har deras partners blivit tagna av strumpätaren eller?

Strumpätaren?

2 kommentarer:

BP sa...

Stryka - vilken lyx!!!
Japp singelstrumpor känner jag igen. Vissa brukar ligga kvar i tvättmaskinen alt. torktumlaren. Vissa har slängts p g a hål men singeln behållits för senare "giftermål" men en likadan singel.

BP sa...

Svar: Det var salt för mat alltså inte badsalt. Tänk dig den färgkombon med klyftpotatis. DS