måndag 8 augusti 2011

Altanbygge del 1

Det blev ju inte så mycket sol som jag önskat. Solbadade i 2,5 timme, sedan blev det fria aktiviteter i mitt fall blev det bokläsning av denna braiga bok.




















Idag startade bygget av utbyggnaden av min altan. V (staketsnickaren) ska göra en tillbyggnad på 12 kvm till min befintliga altan. Bygget beräknas vara klart denna vecka, så till helgen hoppas jag på Altanpiff. Cee ska oxå bygga ut sin altan och när både är klara så blir det Altanfest.


5 kommentarer:

4U2 sa...

Håller tummarna att det blir som du vill!
sv: nej LCHF dieten tror jag att man skall ta med en stor nypa salt, den kan vara riktigt ohälsosam.
:)

Fru Venus sa...

Kom ihåg att han ska bygga vår nästa sommar ;-)

BP sa...

Klart det blir altanfest på din gata, hde inte förväntat mig nå't annat:-)
Klart på en vecka - wow, det måste vara rekord! Hos Eva har dom hållit på hela sommaren och är inte klara än. Å då var det tre personer som höll på att bygga.

maria sa...

vad mysigt och spännande :)
saknar mitt lilla radhus :)

Må så gott vännen <3
Kramar Maria

Helgi sa...

Hej!

Blir skoj att följa bygget. Men jag har en idé som jag tror du gillar. Det skulle vara kul om du ville skriva om er utbyggnad av altan på ett byggforum. Jag jobbar nämligen på ett och skulle tycka det vore jätteskoj om du ville skriva lite där. Jag kan erbjuda en morot.

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi