tisdag 11 oktober 2011

Hasselbacken

Jag och BP är lyckligt lottade och arbetar på samma arbetsplats Och eftersom vi både kommer att vara dåliga bloggar idag pga av vårt företags inspirationsdag så lägger jag in ett tidsintällt inlägg om platsen vi befinner oss på  när detta inlägg kommer upp (såg ni vilken lång mening det blev). Platsen omtalades för första gången 1748. Vid denna tid låg öl- och våffelstugan i slänten nedanför.Namnet kommer efter hasselsnåren som växte på platsen.
1872 brann hela rasket ner och byggnaden som finns där idag restes ur askan 1872-1874. Nu vet ni och även jag lite mer om Hasselbacken.

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det är en vacker byggnad!
Hoppas ni haft en skojig insperationsdag :)
Kram

Mallan sa...

Väldigt vacker byggnad :-)

Petra sa...

Hoppas att du har det super med den underbara kvinnan.
Kram

BP sa...

Tackar för den länken Susanne!!!
Kul med lite info om Hasselbacken också, det hade jag naturligtvis missat;-)

PS. Fegis med tidsinställt inlägg. Jag läste om tisdagstemat (fototema) på bussen imorse. Fotade, skrev inlägget i ett mejl på Iphonen, mejlade till mig själv på jobbet och smällde upp ett "live"-inlägg under lunchen innan vi drog. Det du;-) Åsså fick jag se Sverige gå till EM också. Jiipphhiiee:-))))) Ds