onsdag 19 oktober 2011

Ostleverans

Idag när jag kom hade brevbäraren levererat ett paket innehållande 3 st Zetas Parmagiano Reggiano.  Jag har ju blivit en Buzzador, så nu ska jag hitta på nya användningsområden för parmesanost. Paket innehöll även en parmesanostkniv och Creme di balsamico Fikon. Återkommer med mina nya användningsområden.
Kanske blir det ostprovning på fredagkväll med tjejorna och då kan man ringla över lite Fikon Balsamico.
Vill du bli en Buzzador så läs mer här.

Paketets innehåll

13 kommentarer:

Gafflan sa...

Mm. Gott och smaskens. Kanske jag borde bli en Buzzador.

Anna sa...

Spännande!
Jag kom inte me den men däremot ska jag testa nya Tex Mex Maria :)
Kul och vara med Buzzador!
Kramis

BP sa...

Du är verkligen suverän Susanne! finns det nå't du inte är/håller på med?! Nej tror inte det.
Lycka till med nytt användningsområde för osten. Testa i hemlagad potatismos tillsammans med pepparrot, den starka varianten, inte den i tuben.

BP sa...

Svar: Hahaha, ingen dum idé alls, å vilken uppmärksamhet man skulle väcka i kön när man väntar på bussen:-)

Joanna Björkqvist sa...

Men vilken kul grej du får buzza! Själv har jag bara fått erbjudanden om filmer och Allas veckotidning de senaste månaderna och det är absolut inget för mig!

Jag älskar ju ost!

Stattinskan sa...

Parmesan är faktiskt skitgott på rårivna morötter. Jag kommer aldrig med i någon Buzzadorutlottning så jag tjurar lite för det ;-)

Camilla sa...

Låter som det kommer att bli en bra fredag. Vilken tid kan jag komma? ;)
Kram!

Carina Sjölund sa...

Låter som en bra Fredag :)
Kommer gärna om du har plats över :)
Kramen♥

Suzan sa...

Shit vad mkt prylar dom buzzar ut! =)

Petra sa...

Det där skall jag kolla in genast.
Kram

Agneta sa...

Spännande! Jag har anmält mig som Buzzador men ännu inte fått testa något. Kanske för att jag inte orkar gilla dem på Facebook?

Mallan sa...

Låter gott :-)

Anonym sa...

Älskar ost! Ser fram emot att läsa om vad du använder parmesan till =)
Nu blev jag hungrig, haha ^^