tisdag 25 oktober 2011

Lillasyster

Min lillasyster har haft det jätteont i magen, kräkt och mått riktigt dåligt efter sin buktömning. I lördags fick hon åka in akut till KS, där hon genomgick en massa undersökningar. Hennes tarm var igensatta och lösningen på det är att hon Stomi-opererades igår eftermiddag. Operation tog ca 3 timmar. Vi vet inte ännu ifall det blir varaktigt eller inte. Idag orkade hon med att få besök från mig, så jag var där och pysslade om henne i 1,5 timme, sedan orkade hon inte med mig något mer. Men jag ska kommer snart tbx och pysslar om henne. Nu ska jag ut och surfa och lära mig allt om Stomi
Krya på dig älskade lillasyster <3


5 kommentarer:

Gafflan sa...

Nämen oj! Det är en stor operation och en nytt sätt att leva. Glad att allt verkar gått bra. Hoppas hon kryar på sig snabbt.
Kram

Pernilla sa...

Stora kramen till Lisa från mig<3

Petra sa...

Men fy vad jobbigt. Tur att din syster har dig. Varm kram

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Uscha, hoppas syrran din mår bättre snart!!! :)

BP sa...

Blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Ska det aldrig ta slut för din syster som har kämpat på så länge...
Åter igen: hoppas, hoppas och jag håller verkligen alla tummar och tår.

PS. Stomipåsar idag syns inte och är inte ett dugg "fula" eller dramatiska som för bara 10 år sedan. En f d arbetskamrat har en sådan. En "omställning" (uppenbarligen) i början, men sedan är det helt ok. DS