lördag 15 oktober 2011

Idag blir det körigt med alla temadagar

Idag uppmärksammas 5 temadagar, så det kommer att bli körigt ifall man ska vara med överallt ;)
Vita käppens dag och Fetaostens dag bloggade jag om förra året, jag gör det lätt för mig som länkar dit.
Hörselskadades dag, årets tema är Dags för ett hörseltest?. Vi går tydligen alldeles för länge med hörselproblem utan att göra något åt det. Hos HRF (Hörselskadades riksförbund) kan du göra ett hörseltest.
Internationella beröringsdagen hittar inget på nätet, men en sak vet jag iaf, jag ogillar intensivt när okända människor tar på mig (hualigen).
Internationella dagen för att tvätta händerna. temat för dagen är vikten av att använda tvål speciellt före maten och efter toalettbesök kan hindra spridningen av sjukdomar. Hur tvättar man händerna rätt? Verkar som om jag gör rätt iaf ;) I min handväska har jag alltid en flaska handsprit, så det blir "spritning"ett antal gånger per dag.

12 kommentarer:

4U2 sa...

Och ett äpple sitter alltid fint!

Joanna Björkqvist sa...

Jag som håller på i köket inför kvällen fest tvättar händerna precis hela tiden! Jösses, vad jag tvättar mig! Dessutom har jag en jättebra tvål gjord för just köket med citrondoft som tar bort andra odörer. Perfekt när man t ex grejar med både färsk och rökt lax, som jag gör idag!

Ha en fortsatt fin lördag!

BP sa...

1. inte än tack och lov, men på väg;-)
2. Selektiv hörsel, ska uppmärksammas!
3. Grrrrr, reagerar precis som du.
4. Tvättar tassarna ofta, men handsprit har jag ingen. Min väska är mindre än din;-)

Sussi sa...

Det finns en hel del folk som skulle behöva lära sig tvätta händerna rätt. Många glömmer att tvätta tummarna!!
Handsprit har jag ståendes på skrivbordet på jobbet.

Anna sa...

De där med o tvätta händerna är de många som hoppar över, så det vore bra om det kom fram lite mera, de sprids ju en hel del den vägen.

Ha en bra lördag!
Kram

BM sa...

Tack raraste för ditt stöd! Har haft det riktigt tufft ett tag, men med ditt och andras stöd tar jag mig igenom dagarna. TACK!!
Hoppas att du har en fin helg.
Massa kramar <3

Mallan sa...

Ja jösses, jag kan inte hålla reda på sådant!

♥ Carina ♥ sa...

Oj! Många dagar i en liksom :)
Tvätta händerna gör jag typ femhundraelva gånger om dagen på jobbet. Det blir ju så när man jobbar inom vården.
Kram

Lippe sa...

Tvätta händerna-dagen?? Fast det är klart det kanske finns de som behöver lära sig det!!
Min son var upprörd för att "gubbarna" på fabriken där han jobbar inte tvättar händerna när de varit på toa!

Carina Sjölund sa...

Inom mitt jobb måste man tvätta händerna miljoner gånger på ett arbetspass :)
Kramen♥

Anonym sa...

Jag blir mer och mer "nipprig" med att tvätta mig i tid och otid - men spriten, den dricker jag ;-)

(Fast inte handsprit då. Är inte fullt så desperat...)
:-D

Josefine - Boss i Familjen Hoppsan sa...

Åh, jag har precis börjat läsa boken du har på kortet. Har dock bara hunnit två kapitel men den verkar super bra!