tisdag 25 januari 2011

Ryssträning

Idag tränade jag Functional toning på lunch med instruktören Olga. En fantastisk hård träning med uppvärmning på stepbräda, sedan är det gummiband och hantlar resten av passet. Sjukt tufft att träna med Olga, känner redan av mina armar. Läste i Metro idag att vi slutat snegla på USA när det gäller att hitta nya träningsformer, numera är det Ryssträning som gäller. Vilket jag testade på lunchen, tror att Olga är ifrån Ryssland, så det måste väl räknas som Ryssträning  ;)
Så förklarade tidningen Metro vad Ryssträning är: Ett ganska vitt begrepp, men man kan säga att kettlebells, bulgarian training bags, maceballs, släggor och klubbor, tug och rep ingår i begreppet. Ryssträning är funktionell och tuff träning där man arbetar med hela kroppen.

Bulgarian traing bag

Kettlebells

Macebells

















































Imorse var jag på frukostseminarium om stresshantering, Sans och balans, varför zebror inte får magsår.
Kanonbra föreläsning av Anna Karlstedt, gick därifrån med en massa energi och en mening jag ska tänka på "vad är det värsta som kan hända?"




















2 kommentarer:

BP sa...

1. Jag ogillar tortyr, å man vet ju vad ryssar kan hitta på. USCH!!!!
2. Ja, stress är konstigt nog inget jag någonsin känt. Jag vet att det låter löjligt, men det är sant.
3. Men jag gillar zebrat;-)

pernilla sa...

Don´t go ryssträning....kör stenhård svensk:) Vad duktig du är, tränar du alltid så här mycket?