lördag 1 oktober 2011

Oktober - En rosa månad

Fick en kommentar häromdagen från Emelie Bäck från Cancerfonden, där hon skrev att de hade uppmärksammat att jag förra året bloggat om Bröstcancer och att de även i år ville ha hjälp att sprida budskapet. Självklart tänker jag blogga, eftersom jag har 4 i min närhet som är drabbade av cancer så ligger det min varmt om hjärtat att sprida information om cancer, så kan vi förhoppningsvis hjälpa fler att bli friska från cancer (som jag ogillar intensivt).
I år är det nionde året Cancerfonden driver Rosa Bandet kampanjen. Kampanjens syfte är att bekämpa bröstcancer genom att finansiera cancerforskning, sprida information om sjukdomen och väcka opinion. Varje år får 700.000 kvinnor besked om bröstcancer, dvs att var nionde kvinna drabbas någon gång livet. Sedan starten 2003 har Cancerfonden samlat in närmare 308 miljoner. 
Du kan också hjälpa till genom att köpa rosa under oktober eller via din blogg sprida budskapet vidare, klicka här för information.


5 kommentarer:

4U2 sa...

En viktig sak att uppmärksamma!

Anonym sa...

Otroligt viktigt med uppmärksamhet på detta och det är en bra kampanj!

Mallan sa...

Mycket viktigt att uppmärksamma!

BP sa...

Ja du, tre av dina fyra personer känner vi ju till båda två. Du glömde två t o m...
Fototriss (googla) gör en kampanj som heter "Rosa" imorgon. Tänker göra en kupp där, ingen som bryr sig iofs, det är ju bloggvärlden...

Sin bild är absolut kanooon, undrar hur du fick till den;-)

♥ Sanna ♥ sa...

Viktigt budskap som jag hoppas att alla tar till sig
Kram