fredag 23 oktober 2020

Full rulle

Hemma på min gata är det rätt lugnt på dagarna, händer inte så mycket. Så idag blev det rätt stressigt när Mathem levererade kl 09:45 och 09:55 stod låssmeden med lärling utanför dörren för att kolla mitt kodlås som strular. Det händer ibland att jag inte kan låsa upp från insidan och en gång fick jag ringa till Cee som kunde öppna från utsidan.  Har lärt mig att man kan nödöppna, så ut kommer jag iaf. Tur att jag arbetar hemifrån så det gör ju inte så mycket ifall jag blir inlåst 😂
På tisdag kommer de tillbaka och byter ut låshuset. På lunchen var det dags för ett uteträningspass i lekparken, eftermiddagen blev lugn.





3 kommentarer:

Susjos sa...

Mathem är guld värt! Nu var det dock ett tag sen vi handlade från dem.
Jobbigt med struligt kodlås, hoppas det ordnar sig.
Trevlig helg!

Guldkryckan sa...

Att inte kunna komma ut är ju illa, ännu värre att inte komma in antar jag.
Har någonting med vår ytterdörr som gör att den ibland "kuggar över" på något vis...sen står man på utsidan och trilskas med eländet.
Första gången fastnade bara nyckeln i låset så en låssmed fick komma och fixa, andra ggn gick det inte att öppna från utsidan men jag lyckades efter fem minuter att lösa det själv.

Mathem har jag beställt av en gång bara, kör mest Coop och mat.se....tur man har lite alternativ och att konkurrensen bibehålls, bra för oss kunder.

Ha det bäst nu.

BP sa...

Att inte komma ut är iaf bättre än att inte komma in. Inne är det ju åtminstone varmt om man säger så;-) Men hoppas att det ordnar sig med låset på tisdag.