tisdag 13 oktober 2020

Mer fritid

Jag har sjukt mycket tid över nu när jag arbetar hemifrån, går inte på hockey och fotboll, umgås minimalt med vänner. Den överblivna tiden har jag använt att piffa till mitt boende och tränat rätt mycket.
Igår blev det 50 minuter cirkelträning utomhus på lunchen och ca 90 minuter hobby-orientering i Älvsjö-skogen.
En annan sak som jag inte lägger så mycket pengar på är kläder eftersom den mesta tiden sitter jag på hemmakontoret i snygga, bekväma Lounge-kläder (myskläder). Men i helgen la jag en smärre förmögenhet på vinter-träningskläder för vi ska fortsätta träna utomhus resten av året oavsett väder och vind. Köpte underställ, löparhandskar, varmare tights, vindtät jacka och lite tröjor.
Trots alla nyinköpta träningskläder så hoppas jag på en mild höst/vinter. Snart jag byta om för ett kvällspass, ska nog ta på mig något nyinköpt.
Ha en trevlig tisdag


En av gårdagens kontroller



3 kommentarer:

BP sa...

Inte att undra på att klädbutikerna går på knä! Ingen köper ju nya kläder som man i alla fall inte kan visa upp när man jobbar hemifrån.
Bra med nya träningskläder inför vintern, för dom kan du ju åtminstone visa up i löpspåret.

Susjos sa...

Alltid kul att köpa kläder, även träningskläder!
Jag har shoppat loss på MoS idag, och det var inte träningskläder!
Ha en bra vecka!

Guldkryckan sa...

Man sparar ju mycket tid på att arbeta hemma, både resor och kollegor som "stör". ;)

Hoppas väl på en mild vinter här med, även utan träningskläder men vi får väl se hur det blir, är ju redan svinkallt ute...tvi vale.

Tillönskar dig en skön fortsättning på helgen.