fredag 5 mars 2021

Fysioterapeut

Jag halkade på en isfläck den 22 januari och har inte blivit bättre, så då tog jag mod till mig och bokade en tid hos en fysioterapeut. Igår var jag på mitt första besök och blev skickad på en ultraljudsundersökning idag (snabba puckar). På ultraljudet kunde man se att jag fått ett kraftigt slag mot knät när jag föll och som nu ska avhjälpas med rehabträning, blir det inte bra så blir det en tid hos en ortoped. Hoppas självklart på att rehabträningen ska hjälpa.
Ha en trevlig helg!


3 kommentarer:

BP sa...

Det är faktiskt förvånande att det knappt är några väntetider för andra undersökningar, trots att media hävdar att all vårdpersonal är involverad i Covid-19.
Jag har samma erfarenhet som du. Röntgen, MR och ultraljud samt provtagning på labben - totalt folttomt.

Hoppas rehab hjälper för ditt knä. Du är ju vältränad så bara du gör dina övningar så ordnar det sig nog.

Guldkryckan sa...

Har också varit med om att bli skickad tvärs över stan med omedelbar verkan vid ett läkarbesök av det slaget...OCH....tillbaka till utgångspunkten efter det.
Samarbete mellan mottagningar när det är som bäst.

Hoppas din rehab fungerar så snabbt som möjligt.

dianasdrömmar sa...

Hoppas det blir bättre snart kram