torsdag 20 maj 2010

Morgonkaffe och dagens fadäs

Morgonkaffe
Min arbets- och bloggvän Malena har tipsat mig om gott morgonkaffe (dagens viktigaste kaffe).
Nu har jag testat ett par av ställen och tycker att kaffet är gott på alla ställen. så det beror nog bara på slumpen var jag köper kaffe på dessa ställen

Salinos, Dalagatan



Mellqvist Kaffebar, Rörstrandsgatan






Cocavaja, S:t Eriksgatan (närmast mitt arbete) - Stig-Britt står till höger om Kaffemuggen ;)




MIU (Mix It Up Cafe), Karlbergsvägen 46




Dagens fadäs
Idag köpte jag ett par flaskor bubbel till Rasmus studentmottagning. Precis när jag ska kliva in i mitt hus, så hör jag bara ett PANG och följande har hänt:



Det har gått hål i påsen..... Det var 2 tankar som dök på en gång, tur att det inte hände i centrum och att det inte var alla flaskor. Men hallå, vad har hänt med kvaliteten i deras påsar... Bläää för Apoteket Huggormens påsar.

3 kommentarer:

BP sa...

1. Nu borde du också få ett bakverk då du bloggade om Cocovaja. Malena skrev ju om dom igår också.
2. Du måste bli mera kritisk (som gnälliga jag då) angående kaffe;-)
3. Om du har kvittot kvar och om korken sitter kvar där den ska sitta, så tar du med dig rubbet till Bolaget. De ersätter dig. Hände en kompis till mig med en flaska vin.

Susanne sa...

Aha, trodde att det bara gällde inom systemets väggar. Tyvärr så har allt åkt i glasbomben.
Lovar att bli mer kritisk ;)

MaMalena sa...

Ärsch om man inte är kritisk, så blir livet enklare... ;) Men när det gäller kaffe, tror jag att vi är bortskämda i de här trakterna med gott kaffe på de flesta ställena!