söndag 7 november 2010

Aktiv novembersöndag

Idag klev jag upp tidigt för att ta igen nästan allt slapperi från igår. Började dagen med en lång frukost innan jag och Cee tog en lång PW runt Långsjön. Det var en tunn ishinna på vissa ställen och tog denna bild, där ett par änder "värmer" fossingarna på isen.





















Efter PW:n blev det ett besök på Västberga kyrkogård.där anhöriga (bl a min pappa) till oss båda vilar.

Imorgon åker jag till västra sidan av Sverige, så jag behövde fylla på kylen åt "ungdomarna".
Tänkte lite grann på miljön och tog med mig pantflaskor. Efter mycket spill och kladd, så stod jag där 33.50 "rikare".





















När man handlar på en söndag har man lite mer tid att kika runt på sådant som man inte tänkt köpa. Kolla i denna kycklingkonserv, hur ska man äta den? Och en till undran är det kyckling?


























Sädärja, då har man mat ett par dagar till ;)


























När jag kom blev det lite fix och just nu håller jag på att tillaga kräftsoppa på en fond från sensommarens kräftor.






















Efter detta inlägg ska jag lägga in 2 st tidsinställda blogginlägg eftersom jag är på arbetsresa mån-ons, sedan ska jag packa ihop lite jox bl a träningskläder. Hotellets gym ska få sig ett lite besök av mig ;)


1 kommentar:

BP sa...

Verkligen en aktiv dag!!! Skrattade gott åt kycklingskonserven (yuck, yuck) å älskade din bild på kräftorna (BP-stuk över den måste jag ju säga;-))
Ha en trevlig resa, lite resereportage lär du nog hinna med!!!