onsdag 17 november 2010

Positiva "idioter"......

Idag har vi haft fantastisk kundträff på mitt arbete och en av föreläsarna var Thomas Fogdö. En kanonbra föreläsning som jag önskar att alla fick höra. Han berätta bl a om (som han själv kallade det för) Positiva "idioter" (hoppade till av uttrycket,men förstod vad han menade efter ett tag). Han berättade om
Janne Boklöv som kom på V-stilen som alla tyckte vad helt galet, men kolla idag hur man backhopparna hoppar idag.
Richard Frosby som 1968 kom på Frosby-floppen dvs hoppa med huvudet först och ryggen mot ribban. En annan tokig grej, men där har det inte hänt något på 42 år.
Han berättade även om Victoria Webster som är CP-skadad och akutläkare på SÖS. Hittade en artikel i Aftonbladet, som jag hoppas att ni läser. Vilken kvinna, snacka om att förverkliga sina drömmar trots fördomar.

Bild lånad från Aftonbladet



























Har med mig lite mer roliga bloggämnen från kundträffen, men det får bli en annan dag.
Nu ska jag packa min väska inför Umeå-resan. I Umeå är det 7 cm snö och ett par minusgrader.
Just det, höll nästan på att glömma. Kundträffen var på Moderna Museet och efter alla föreläsningar kunde man gå runt om man ville. Men jag var lat och satt och latade mig istället, men som tur är har jag en snäll kollega som vet vad jag har för intressen och fotade nedanstående konstverk. Helt i min smak, tack Petra =)

Inga kommentarer: