lördag 13 november 2010

Roadtrip - Del 3 Ullared

Hade lite problem med min dongel igår, så det blev inget inlägg.
På fredagen var vi inne i Gekås kl 08.30 (inga köer) och shoppade sedan i 7 timmar, med undantag av en fika kl 10 och lunch kl 13. Det var sjukt stort och har aldrig sett så många fredagsshoppande människor på en och samma gång.  Vi delade upp oss och gick 2 och 2. Ett tag grät jag nästan för att inte hittade något att shoppa + plus att jag var vilse, men det löste sig. När jag var där så tog jag tillfälle i akt och pratade lite med personalen som som var hur många som helst. De plockade upp nya varor, hängde tbx kläder som folk droppade överallt. Det var en kanonordning överallt. De berättade för mig att de var 1200 anställda och att i snitt handlar varje kund för mellan 2500-3000:- (jag handlade för ca 3500:-) Här kommer lite mer fakta som jag fick ifrån Wiki:
Affärsyta: 20.000 kvm
Lagret 50.000 kvm
5000 kundvagnar och 63 utgångskassor
Försäljningsrekord: 24,6 milj på en dag (2010-10-02)
Besökare: 3,7 miljoner/år

Hade fullt upp med att shoppa, så det blev inte så mycket bilder: Här kommer iaf ett gäng bilder.





















Min och Helenes kundvagn. De ropade ut kundvagnsnummer hela tiden som var försvunna.

Cee spela en trudelutt






















Nu får jag och H inte ner ens en tandpetare ;)


















Ett av mina fynd....

1 kommentar:

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Ja för en shopoholic som dig måste det ju ha varit rena paradiset. Å bling-blingen till ajfånen var ju.... ja typiskt du:-)