torsdag 18 november 2010

Umeå

OMG, va kallt det är här. Det är bara -4 men jag håller på att frysa ihjäl..... Brrrr
För övrigt är allt bra.... Har haft en kanonmöte på Umeå Universitet!!!! När vi skulle åka dit fick vi åka med en svettig, finsk taxichaufför som beordrade oss att sätta på oss säkerhetsbältena med en arg röst. Han hade ingen aning om vart han skulle släppa oss. så vi hamnde vid varuintaget och han försvann med en breddsladd. Välkommen till Umeå eller ?! Som tur va träffade vi på en trevlig student som visade oss vidare.
Thank you Umea!!!!
Efter mötet så tog vi en repa på stan och stannade till på en butik som heter Creativ Lounges om jag läst om på Mamma Morrans blogg. Jag och M blev helt lyriska när vi klev in i butiken. Åhhh va mycket fint..... Jag köpte "bara" en sjal och M shoppade loss. Tyvärr var deras Ester Elenora sjalar slut, så det blev en annan snygg sjal (bild kommer i morgon). Men de har en webbshop, så jag kommer med all säkerhet att gå in och beställa en.

Så här fint var det i butiken (bílden lånad från deras hemsida)

2 kommentarer:

BP sa...

Alltså butiken är ju som klippt och skuren för dig och M. Va återhållsam du var med shoppandet, helt otippat. Ha det fortsatt skönt i Umeå:-)

MammaMorran sa...

Åhh, vad avundsjuk jag blev nu! Jag vill också diiiiit! :) Och Umeå är ju en underbar stad också!
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism