måndag 15 november 2010

Betydelsen av alla mina namn....

I min familj har alla en massa namn, funderade på det och googlade lite på mina namn.
Susanne en fransk form av Susanna som i sin tur går tillbaks till Hebreiskt namn som betyder Lilja. Vi är 51263 som har förnamnet Susanne varav 31012 som har det som tilltalsnamn.
Ingela har ett tyskt ursprung. Vi är 20029 som har förnamnet Ingela varav 12528 har det som tilltalsnamn.
Wilhelmina är en feminin variant av Vilhelm som ett tyskt bildat av orden vilja och hjälm. Vi är1762 som har förnamnet Wilhelmina varav 122 somtilltalsnamn. När jag var liten ville jag inte heta Wilhelmina, men idag är jag stolt namnbärare av Wilhelmina.
Näe nu ska jag snart nanna kudden, för imorgon ska jag upp tidigt pga morgonPW med Cee....

2 kommentarer:

BP sa...

Ha, ha, ha. Du har lika konstiga namn som jag, minst sagt;-))))))

PS: Beate betyder "lycklig# på latin och de andra två vill du inte veta - som var nämligen martyrer i olika sammanhang;-) DS

MammaMorran sa...

Härligt och duktigt att börja dagen med en PW! Här hemma släpar jag mig upp kl07 för att hinna läsa tidningen själv innan kidsen vaknar- så ingen PW för mig :D
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism