tisdag 13 juli 2010

Dan för dan före semestern.....

Idag tog jag beslutet att ta semester rean från torsdag, så imorgon onsdag blir min sista arbetsdag innan min semester. Underbart, eftersom vädret ser ut att hålla i sig. Torsdag till söndag ska jag göra nada, sen får jag se... Kanske är det dags för mig att tagga ner på semester och bara göra INGET, så att jag är utvilad efter semestern.
Idag såg jag i Temakalendern att det är Paltdagen. Fyyy och Tviiiiii, jag har provatsmakat palt när jag var typ 10 och det var såååå äckligt. Kollade lite fakta med Wiki angående palt och fick reda på följande:
Paltbröd är en maträtt är ett bröd bakat på blod, förvällt i saltat vatten serverat med stekt fläsk och vitsås alt löksås.
Bilden har jag "lånat" från Bullolles hemsida.


























Dagen avslutade med en grill hos C med målarbrudarna. Vi åt gott, drack gott vin och lite läskande drinkar.

1 kommentar:

BP sa...

Att göra nada och bara vara är ju faktiskt den ultimata semestern, speciellt i det här vädret.
Har ätit palt & co två gånger och tyckte faktiskt att det var helt okej - hantverkarmat à la Norrland faktiskt. Men nu när du skriver vad det består av så....