lördag 10 juli 2010

Fixardag

Min dag började med en powerwalk inkl inköp av nybakat frukostbröd. Det var "bara" + 22,4 grader när jag påbörjade powerwalken.




















När jag kom hem fixade jag frulle och väckte Rasmus. Vi åt en lååång frukost på baksidan för där är det skugga på förmiddagen.




















Efter frukosten började vi fixa istället för att åka till ett bad. Rasmus började att dra om alla sladdar till hemmabioanläggningen medans jag började rensa i rabatterna och mellan plattorna (i rensingen ingår att jag sågade ner halva syrénbusken).Kom sedan på att vi inte har några siffror på vårt hus och letade resa på hussiffror som vi köpte i Helsingfors för 5 år sedan. Så nu har 207:an en egen identitet





















R fixade sedan räcket på vår förstukvist


























Han fixade även kedjan på min cykel, så när är den körklar. Det blev en hel del gjort av våra smågrejer som ska fxas. Nu sitter jag på altanen och bloggar och äter jordgubbar till dessert. Huvudrätten blev Biffstroganoff idag. R ska snart iväg med sina kompisar och jag ska se Tyskland vinna 3:e pris i fotbolls-VM.

Inga kommentarer: