fredag 13 augusti 2010

Äntligen Hockey och ett 20 års jubileum

Idag har det varit en händelserik dag, hela dagen har gått i hockeyns tecken och jag ska även uppmärksamma ett viktigt 20 års jubileum.
Säsongskort:  Idag så släpptes då de 200 efterlängtade klackbiljetterna (100 i butik och 100 på nätet). 550 st är redan sålda till de som gick förra året. Jag släpade med mig Inger till butiken eftersom jag trodde att det var enklare att få en liten biljett där än på nätet. Vi skulle även köpa ett varsin biljett till matchen DIF-LIF i turneringen Nordic Trophy. När vi kom dit så insåg jag ganska snabbt att jag inte skulle få någon biljett, så jag ringde min syster Lisa som satte sig vid datorn. Biljetterna via nätet tog slut på 1 minut, så där fick vi ingen heller. =´(
Eftersom det var en studentpresent, så fick det bli en biljett på aktiv sittplats. Priset åkte upp från 1500 till 4000, som tur är för R är han enda barnet och har har världens bästa föräldrar ;)
Nordic Trophy: I kväll var jag och Inger och såg säsongens första hockeymatch och fick lite försmak av hur kommande säsong förhoppningsvis kommer att se ut. Djurgården krossade Linköping med 5-0. DIFs spel var sååååå himla bra. Nu hoppas vi på samma braiga spel under hela säsongen.

















Till sist vill jag bara uppmärksamma dagens jubileum, det är exakt på dagen 20 år sedan Djurgården krossade Bajen med 9-1 !!!!


1 kommentar:

BP sa...

Den där sista meningen var faktiskt helt onödig! Nu måste jag uppsöka psykolog igen... ;-)