fredag 20 augusti 2010

Five Fingers

Just nu är jag inne i en intensiv träningsperiod, det tränas Bodypump, powerwalkas och joggas. När man tränar så måste man ha bra skor och just nu är jag på jakt efter ett par bra "springskor" Fick ett tips från A på arbetet att jag borde köpa ett par Five Fingers.  A har köpt ett par och jag tjatar att han ska ta med dem till arbetet och springa i våra långa korridorer, så att jag kan bli övertygad om att köpa ett par eller NOT. Lovar att filma As korridorslopp. Vad är då ett par Five Fimgers?

FiveFingers är ett helt nytt koncept när det gäller rörelsefrihet och samtidigt en återgång till det ursprungliga. Du har känslan av att gå barfota, men utan att behöva vara rädd för att skada dig på vassa föremål eller att stöta i tårna. Vibramsulan skyddar din fot och ger ett mycket bra grepp på olika underlag.


Läs gärna mer på denna hemsida. och så här ser de ut.























Nog för att jag gillar rosa och skor, men här går faktiskt gränsen även för mig. Jag vill att mina skor ska se ut typ så här:






















Imorgon när jag duschar ska jag kolla ifall jag har neutralt löpsteg eller som 70% har pronationslöpsteg. Morgondagens inlägg får handla om dessa löpsteg. Nu ska jag gå och nanna kudden, Sov gott!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej syster. " fingerskorna " är inte din stil. Ett tips är att gå till löplabbet och prova ut ett par löparskor som passar dig.
Kram