onsdag 11 augusti 2010

Trevlig onsdag

Vilken tar trevlig dag det har varit idag. Dagen började med att vi "tjejor" på jobbet monterade upp vår mobila monter, kollade hur våra roll-ops mådde. Idag fyller A och P 75 år tillsammans, så vår avdelning gick på Station och åt lunch (mumsfilibaba). På em skickade A ut att det var Kladdkakstajm kl 14:00 och strax före 14 stod han och vispade grädde till de hembakade kladdkakorna. Så kl 14 samlades alla för lite mums, mycket uppskattat.


























Efter arbetet åkte jag till Hallonbergen och sprang 5 km i Iformloppet. Gick rätt hyfsat, men det var absolut inte den bästa banan jag sprungit på., mycket asfalt, smalt och efter allt regnade kändes som man sprang på en madrass när man kom ut på gräset. Glad att jag sprang, men kommer inte att springa det loppet ifall det går på samma sträcka. På mållinjen fick vi en Goddiebag som innehöll en hel del bra att ha saker (se bilden), tyvärr ingen medalj till min medaljsamling på arbetet.




















Nu ska jag kolla klart på matchen, oops det är visst bara 3 minuter kvar. Sverige leder med 3-0 mot skottarna. Zlatan gjorde tydligen 1-0, såg inte det eftersom jag varit ute och sprungit ;)


1 kommentar:

BP sa...

1. Å vi trodde att Station fortfarande var stängd, jaha;-) Vi åt på en Sushi Room på Ynglingagatan - yuck (men det var bara jag som tyckte så)
2. Hallonbergen är ju öken, men ni sprang väl i Ursvik-spåret hoppas jag, annars beklagar jag djupt;-) Grattis att du klarade rundan. Urdåligt att inte dela ut medaljer. Å om du kollar noggrant i goodie-bagen så har du "Hallis" i ett nörskal. Å nej jag har inga fördomar, har köpt kryddor där många gånger...
3. 3:0 och mycket bra spel (speciellt i första) tycker jag, riktigt bra t o m. I och B.W (tillsammas med sitt lag) var där irl.