onsdag 18 augusti 2010

Snabba Cash

Idag när jag skulle handla lite jox till middagen så snubblade jag över filmen Snabba Cash vid kassan, så även den åkte ner i varukorgen. Läste boken när den kom ut,  så jag trodde att det var OK att se filmen även fast jag läst boken. Blev faktiskt besviken, det var en massa händelser (som jag tycker var bra) som inte var med i filmen. En ganska rörig film. C har inte läst boken (ledsnade vid sidan 60), så det ska bli kul att höra vad hon tycker.


























Övriga händelser idag.
Bumpe var tillbaks på arbetet, så idag fick jag äntligen ge mina presenter till honom. Presenterna innehöll 2 fula snöbollar, varje gång jag är på semester, så köper jag en snöboll till Bumpe. Uppdraget går ut på att hitta de fulaste snöbollarna. Bumpes samling består av 5 stycken varav 4 har jag köpt till honom. Kul eller hur ;)
I morgon ska jag fotografera hans samling.


























På lunchen tog jag och D en promenad till Norra Stations köpcenter, där köpte jag 3 st snygga, svart kuddar för till mina nya soffa som jag ska köpa under hösten.  De passar även i min nuvarande soffa.

Just nu medans jag bloggar så ser jag på Lyxfällan, tänker varje gång jag ser ser: att det finns så många korkade människor.... Hur tänker dem som just nu är på TV:n, de har utgifter på 55.000:-/mån och har inkomster på ca 32.000:-/mån. - 23.000:-/mån, helt otroligt!!!! De måste tro att de är Joakim von Anka

3 kommentarer:

BP sa...

Blir nästan alltid besviken när jag ser en film efter det att jag läst boken. Å den boken var faktiskt riktigt bra tycker jag.
Visste inte att Bumpa "samlar" på snöbollar. Han som vill ha det "rent" omkring sig, ha, ha, ha.
Har aldrig sett Lyxfällan. Skulle heller aldrig gå i den - fällan alltså.

PS. Kul med snöbollar imorgon på bloggmenyn. DS

Anonym sa...

Jag tyckte filmen var urkass (har ej läst boken ) Birgitta

BP sa...

Svar: Tack, tack, tack för ditt moraliska stöd. Gissa om jag behöver det;-)

PS. Jag dränkte också nederlaget;-) DS