söndag 15 augusti 2010

LCHF och en liten rättelse....

Ibland blir det virrigt. Rasmus kommenterade muntligt att jag skrivit fel i mitt inlägg om hockeyn, turneringen heter European Trophy och inte Nordic Trophy som jag felaktigt skrev (den hette Nordic förra året).  Kolla in European Trophys hemsida här.












Efter all god mat och dryck som jag intagit under sommaren, så måste .jag gå ner i vikt. Det räcker inte bara med träning, så jag har funderat på det här med LCHF. Har beställt hem en bok om LCHF-dieten, så att jag kan lära mig mer. Det är väldigt många som pratar om det. Vad är nu LCHF? Jo, så här är det:
LCHF står för Low Carb High Fat. LCHF-kost innebär att man äter mat som är naturlig, mat innehållande inga eller väldigt lite E-nummer.
Wiki har förenklat det och säger LC - lågt intag av kolhydrater, HF - högt intag av fett.
Så nu ska Lätta och lightprodukter ut och in med smör och grädde. Kommer att skriva mer om detta när jag lärt mig mer. Ska hämta ut boken imorgon efter arbetet.
Jag har hittat en kanonbra hemsida, med bl a lite tips. Bilden har jag lånat från deras hemsida. Hoppas att detta är något för mig......

1 kommentar:

BP sa...

Här har du två hängivna LCHF-bloggare. Speciellt den första är suveränt. Den andra mera lågmäld men båda har gått ner i vikt och mår bättre.

http://egoinasmamma.nu/category/lchf-dieten.html

http://2bloggen.blogspot.com/search/label/LCHF-kost

På redaktionen är det ju också två tjejer som har börjat med den metoden. Lycka till!