fredag 13 augusti 2010

Vänsterhäntas dag

Tänk att jag tillhör en minoritet, vi är mellan 4-11% (beroende på land) som är vänsterhänt och har en alldeles egen dag  nämigen vänsterhäntas dag som infaller idag. Iof är jag bara vänsterhänt när jag äter, en gång sa en kollega till mig att jag åt fel, åt fel???? märklig kommentar tycker jag.
Kollade lite mer Wiki vad hon hade att säga,
- det är vanligare att män är vänsterhänta
- Albert Einstein, Benjamin Franklin och Pablo Picasso är personer som felaktigt påstås vara vänsterhänta

Detta är ett tidsinställt inlägg iof är det väl ingen som tror att jag går upp kl 04:00

2 kommentarer:

BP sa...

Å då är det ändå fredagen den 13:e;-)
Visste inte att du var vänsterhänt. Känner två personer som också är det. Men jag har hört att de lever längre än genomsnittet;-) Don't ask me why?

PS. Klrt jag inte trodde att du skulle blogg mitt i natten en fredagen den 13:e;-) DS

Anonym sa...

Hej syster både Peter och Marcus är vänsterhänta,så dom får också fira.