fredag 7 maj 2010

Härliga fredag


Äntligen fredag. Denna vecka har jag varit sååå trött, så jag är kanonglad att det är fredag.
Morgonkaffe
Jag har fått ett par tips på bra kaffeställen på väg till mitt arbete från min kollega och bloggvän Malena.
Så idag började jag att testa takeaway kaffe på min väg till arbete,självklart kommer jag att börja med Malenas tips. Ett av tipsen var Mellqvist på Rörstrandsgatan. När jag kom in så ångrade jag mig djupt att jag ätit frukost, för vilka mackor de hade. Kaffet var kanongott och lagom varmt, så där lagom varmt, så att man kan börja dricka direkt.


Fredagspiff
En gång i månaden går jag till Lotta som arbetar på Arnalids. Där plockas och färgas mina ögonbryn. Det är så avkopplande att komma in i Lottas rum och bli ompysslad. Idag var en sådan dag. Bilden har jag lånat från deras hemsida www.arnalids.se, gå gärna in och kika. På Arnalids kan man fixa sig från topp till tå.


Vad händer i helgen?
Fullt upp. Lördagen börjar med mer piff, då ska håret slingas och klippas sen ska jag vara barnvakt åt mina älskade systerbarn fram till söndagkväll. Det ska bli kul att få rå om dem alldeles själv.

2 kommentarer:

BP sa...

Du har uppenbarligen börjat helgen en dag tidigare än vi andra;-) Lyxfredag!!!Kul att du följer Malenas tips, hon har ju mångårig erfarenhet av caféer och restauranger. Glöm bara inte Cocovaja sedan

Susanne sa...

Tack Beate . Jag tänker på Cocovaja nästan varje arbetsdag. Cocovaja tar jag nästa vecka.