måndag 24 maj 2010

Zumba Fitness

I förra veckan skickade jag ett mejl till mitt gym och frågade när de skulle starta upp Zumba (hade hört ryktesvägar att det var på gång). I kväll fick jag mejl från Actics (mitt gym) där de berättade att de skulle köra 2 pass 17 och 24 juni Tjohooo va glad jag blev. Nu kanske ni frågar er vad Zumba är och då ska jag berätta, Wiki hade nämligen inget svar på detta
Zumba är en dansform som har funnits i Sverige i cirka 1 år. Zumba kommer ursprungligen från Colombia. Träningsformen kom till när instruktören  Beto Perez hade glömt musiken till sin klass och fick springa till sin bil och hämta det han hade dvs Latinomusik. Han improviserade hela klassen och det blev grunden till Zumba,
Här kan du läsa Johannes Björklunds artikel på Aftonbladet om Zumba.
Den 17:e kommer ett inlägg om Zumba.

Inga kommentarer: