lördag 15 maj 2010

Underbart uteväder

Idag har jag ägnat mig åt följande sysslor:
Soooolat!!!!
Jag som älskar att sola, blev så lycklig när jag vaknade (vid lunchtid) och såg att solen sken och det var +23,7 på framsidan. Jag är så lycklig lottad så att jag har 2 uteplatser + 1 balkong, så jag har alltid sol någonstans om inte annat så i sinnet.
Slängde ner mig min nyinköpta solgrej och där blev jag liggande i ca 3 timmar. Underbart!!!!



Nu sitter jag på baksidan av mitt radhus sippar på ett glas Rosé och bloggar.



C ska komma hit och grilla, hon tar med sig köttet och jag behöver bara fixa resten. Jag har redan förberett 2 såser. Den ena med riven fetaost och den andra med örter från min egen örtaträdgård. Nypotatisen från något annat land är sköljd och klyftad, ska sedan in i ugnen.
Vilken underbar dag, man kan ha det mycket sämre....



Sååå kom då äntligen värmen (måtte den stanna ett tag nu)...

1 kommentar:

BP sa...

1. Då kommer jag att få träffa en brunbränd S på tisdag (jobbar hemifrån på måndag). Härligt med lite värme och sol och rosé och....
2. Nypotatis från japp Israel (i Täby) har varit med ett tag här också.
3. Din "solgrej" är hur cool som helst. Jag har en likadan fast i rött, men jag har bara en balkong:-(