söndag 4 juli 2010

Blogginlägg från altanen...

Mmmmmm, vilket underbart sommarväder. Just nu sitter jag i linne och shorts och klockan är snart halv åtta på kvällen. Underbart!!!!
Se bilden nedan och minns ordspråket: Efter snö och drivis kommer en underbar varm sommar ;)












Hualigen, känns väldigt långt bort just nu. Nog talat om detta.
Idag var jag inne stan och kollade på Red Bull Flugtag. Red Bull Flugtag är en tävling där lag ska bygga en farkost i ett material som flyter och är miljövänligt. En i varje lag ska ta plats i farkosten och sedan ska de övriga i laget "putta" på så att det blir en faslig fart över rampen och sedan ska det bli en flygtur över vattnet. Världsrekordet är 62 meter och de lag vi såg var iaf långt ifrån att slå några världsrekord.
Här kommer lite bilder från dagens tävling




































Har ingen aning vem som vann pga att vi gav upp eftersom värmen och alla påträngande människor var så himla jobbiga. Så istället tog vi en promenad genom stan och åt en sen lunch på Waynes Coffe. Jag åt denna goda toast med kyckling och fetaost.




















Sedan bar det av hemåt, där jag möttes av denna syn på Rasmus balkong. Han sitter ute på sin balkongen och kollar en film i hänggungan. Mysigt eller hur???


























Nu har vi grillat och nu ska jag sätta mig i solen med min braiga bok och njuta av sommaren =)

1 kommentar:

BP sa...

Ett toppen och somrigt inlägg (bortsett från vinterbilden som jag skulle kunna vara statist i). Vilken energi du hade idag. Jag gjorde som R och låg på balkongen med en bok. Älskar detta väder.