måndag 12 juli 2010

Värmebölja och kommande åskoväder

Värmeböljan fortsätter - Love it. Nu hoppas jag att den fortsätter under min semester som påbörjas om en vecka. Idag har jag arbetat på som en galning t ex tog jag ingen lunch idag, allt detta för att jag ska kunna gå på semester redan denna vecka (hoppas, hoppas att jag hinner klart). På kontoret är det så himla svalt, så att det nästan krävs en kofta för att inte frysa.
Kraftiga åskoväder är tydligen på gång enligt SMHI och detta pga av värmen. Åskoväder är inte mitt favoritväder, men häpnar över dess krafter. Läste på SMHIs hemsida att det är vanligast med åskoväder på eftermiddagen/kvällen. Rätt intressant läsning, som du kan läsa mer om här.
Läste även på Aftonbladets hemsida att man inte ska duscha när det åskar, för ifall blixten slår ner, så kan den leda in i dig via vattenledningar. Hualigen, Nu tillhör jag den typen som kurar ihop mig i soffan eller i sägen när det åska och har aldrig stått i duschen när det åskar, så det ska nog inte drabba mig.
Imorgon kväll blir det den efterlängtade grillfesten för målartjejerna, så nu ska jag förbereda en liten dessert.



Inga kommentarer: