fredag 2 juli 2010

Dagens fotbollskrällar

Idag har det verkligen skrällt till i fotbollsvärlden.
Nr 1. Holland vinner mot Brasilien med 2-1. Kul tycker jag...
Nr 2. Ledsen Holland men nästa skräll, skräller mer än er vinst. Segeltorps IFs 99:or (min gudson Marcus spelar in det laget) spelar 2 matcher i en fotbollscup i enköping och vinner båda med följande resultat 9-0 och 8-1.  Sååå himla duktiga killar, de får ni nog se spela i VM 2019 ;) Min systerson Peter är på en fotollscup i Sunne, så deras resultat väntar jag på.



























Marcus pustar ut efter skrällarna =)

Idag åt vi lunch på Cliff Barnes, borde ha aktat mig efter BPs diss förra veckan (läs mer om den dissen här.)
Idag måste de ha haft en annan kock, för maten var kanongod. Jag åt Saffransgrillat Scampispett med basilkaaioli och parmesanrostad potatis. Scampi var fortfarande Scampibäbisar. Av 5 personer var vi 4 som åt Scampi och BL tog Oxfilén som sas vara himla god. Vicken tur att de bytt kock ;)




















Mina matbilder blir inte lika bra som BPs, men jag ska öva. (Bilden är tagen med min Iphone)
Efter arbetet idag satte jag mig på min altan, med ett glas Rosé, lite nötter och fredagens korsord. I bakgrunden stod tv:n på med en av dagens skrällmatcher. En underbar avslutning på en arbetsvecka. Det är sådana här dagar man ska ta fram ur minnet under februarimånad.




















1 kommentar:

BP sa...

Å vi som velade mellan Cliffan och Station idag. Valde Station. Kul att dom hade bytt kock:-))) De måste dom ha gjort för din skull;-)

PS. Tack för länken:-))) Bra att du äntligen börjar gillar fotboll - på ALLA nivåer. Det finns hopp för dig;- DS