söndag 26 september 2010

3 temadagar på en och samma gång.

Nu blev det mycket, 3 temadagar på en och samma dag!!!! Tjohooo, då sätter vi fart på skrivandet.

Äpplets dag firas med skördefester och marknader över hela landet. Äpplets dag har firats sedan 1987. Surfade runt lite och hittade att just denna helg är det Äpplemarknad i Kivik. På deras hemsida, fanns det en massa äppeltavlor, kanoncoola.


























Dövas dag har firats sedan 1973. När jag var liten fanns det ett barnprogram som hette Tecken till varandra (om jag minns rätt). I det barnprogrammet fick man lära sig teckenspråk och trott eller ej så kommer jag faktiskt ihåg en del ord. när jag gick på gymnasiet så gjorde jag ett projektarbete som handlade om hörselskadade.
























Världshjärtdagen lanserade av World Heart Federation,  WHF som är en världsomspännande paraplyorganisation som arbetar med att minska hjärtsjukdomar globalt. Temat för i år är hälosamma arbetsplatser, läs mer om deras förslag till åtgärder här.

Inga kommentarer: