söndag 12 september 2010

Årets Långsjörunda och viktiga beslut

Varje år vid denna tidpunkt så ordnas ett tiotal föreningar bl a Villaföreningar en tipspromenad runt Långsjön och aktiviteten kallas Långsjörundan. Vi var ett gäng som skulle gå, men till slut var det bara 2 tappra kvar.
Eftersom vi båda ät tävlingsinriktade så försåg vi oss med en Iphone och en mobil för kunna "ringa en eller flera vänner". Även på en tipspromenad måste man väl  ha livlinor.
När vi lämnade in resultat hade vi 18/20 och nu funderar vi på om vi blev lurade av våra vänner eller ifall de som skrivit frågorna har fel. Jag tror på det sistnämnda. På rundan stannande vi till på Herrängens Gård som hade skördemarknad, där köpte jag 2 kardemummabullar till mina ungdomar och en påse Goji/Havtorns thé.
Sitter nu och njuter av mitt thé medans jag skriver detta inlägg, riktigt gott thé.
btw så tog jag och C ett viktigt beslut, ett beslut som jag velat fram och tbx på under i säkert 20 år. Vi ska "gadda" oss..... Jag vet vad jag ska tatuera och var och även C fast hon har inte riktigt klar över motivet.

Här kommer några bilder från vår runda:


























Här ringer C en vän....




















Resultatet av allt slit....

1 kommentar:

BP sa...

18 rätt av 20 är ju kanooon, men om man satsar på att vinna är det ju självklart dom som skrev frågorna som hade fel.
Å vad ska du välja för motiv då? Å vart ska tattoon sitta?