måndag 27 september 2010

Bananlack

Idag var jag hos tandläkaren och lagade en spricka i en gammal lagning. När jag kom tillbaka till arbetet så fick jag lära mig ett nytt ord. nämligen Bananlack. Bananlack är tydligen något man penslar på tänderna och som smakar banan. Jag googlade på bananlack och fick en herrans massa träffar, men ingen riktigt bra förklaring. Det närmaste är flourlack, som man får när man har blottade tandhalsar och mycket karies. Hur som helst, så var det ett fånigt ord.



























Dagen har gått med en ryslig fart och jag har väldans mycket att göra. Idag fick jag en ny kamrat och skrivbordsgranne på arbetet F, som verkar mycket trevlig. E som jag haft mycket skoj med, "seppade" ifrån mig i fredags, så det är ju skojsigt när det kommer en ny rolig person.
Efter arbetet idag så fick jag äntligen hämta mina glasögon, så här ser de ut:
Ett par för att läsa och det andra för att kolla på hockey.....

1 kommentar:

BP sa...

1. Bananlack finns även som jordgubbslack om man säger så. Min Tandhygga penslar alltid mina gaddar efter "rensing". Ska hålla bort karies.
2. Glasögonen är riktigt coola. Jag ser att du gjorde som jag: köpte två par likadana, ha, ha, ha:-)))