torsdag 12 augusti 2010

Lunch hos Rappne - Slottsträdgården Ulriksdal

Idag vaknade jag med värsta smärtan i högra höften, förmodligen efter loppet där det var mycket asfalt + att mina skor nog har gjort sitt i löparspåren. Jag knaprar nu Voltaren och har haft en träningsfri dag. Har läst lite på internet och det fanns många inlägg om Ont i höften efter löpning. Balansövningar verkar vara ett recept och ska man tydligen kollar löptekniken (ifall man vaggar när man springer). Jag börjar nu med Voltaren och balansövningar.



















Idag lyxade vi till det och åt den vegetariska buffén på Slottsträdgården Ulriksdal. Maten är underbar och jag fullkomligt öste upp på min tallrik, så på bilden så ser det rätt äckligt ut.





















Efter den underbar lunchen fortsatte vi vår rundtur blad växter och prylar. L köpte sig ett citronträd för 400 :- ord.pris var 2.100:-, ett riktigt klipp.
Längtar lite efter måndag då jag ska få testa mitt nästa inköp, nämligen en bättre begagnad Nikon D60 av en arbetskamrat. Mitt fotointresse har ökat sedan jag började blogga, så jag har varit sugen på en systemkamera för att kunna ta mer braiga bilder. R sa att jag skulle köpa ett Macro-objektiv eftersom jag gillar att ta närbilder och då har jag en kanonkamera sa R iaf. Jag kommer att få köpa den för 2.500:- på blocket ligger de på 3.000-4.000. Fördelen att köpa den begagnad av en arbetskamrat är att jag vet att det är en ordentlig människa och ingen slarver.

2 kommentarer:

BP sa...

1. Idrotta är farligt, det har jag då alltid sagt - efter sisådär 20 år som fotbollsmålvakt.
2. Bilden på maten är kanooon. Lite fullastad baa för min smak. Ulriksdal...mmmhhh, ja, ja;-)
3. Trots att vi jobbar på samma företag är det alltid en gissningslek för mig vem t ex L eller R är.
4. Kul att du vill börja fota "på allvar". Men tänk på en sak: det är inte kameran, det är fotografen som bestämmer. Vill du verkligen släpa runt på ett sån't "monster" à la AW???

BP sa...

Svar: Trodde det var Louise och Rolf. Nu är jag kolugn. 8Hör du hur jag pustar ut;-)

PS. Orkade du inte gå två gånger? - javisst ja -sviterna från loppet i sundhetstecken satt visst i ;-)