tisdag 17 augusti 2010

Vilken typ är du på Facebook?

Hahaha, idag läste jag en underbar artikel i SvD om vilken typ man är på Facebook, den ingår in en artikelserie som heter Livet på Fejan.  Jag är en hängiven FB fan, så jag tyckte att artikeln var skojig och igenkännanden
Här kommer en beskrivning om de olika typerna så som SvD ser det - kanonrolig tycker jag iaf.
Illustrationerna (av Lotta Sjöberg) har jag lånat från SvDs hemsida.




Hihihi, har några yngre vänner som ofta byter profilbild.



Politikern, vill att vi ska tänka till om samhället.
Statusuppdateraren, känner jag nog ingen,

Nyhetsankare, se politikern
Den svåre,  vet inte riktigt vad SvD menar här. Jag känner mig inte träffad och tror inte att jag känner någon heller.

Gillaren, Jag "gillar" ofta mina vänners kommentaren, men jag har aldrig "gillat" det jag själv skrivit. Detta låter nog väldig komplicerat för den som inte använder FB.
Den omättlige, Är en person som "addar" en massa sk vänner utan att egentligen känna vännen som man kallar sin vän. Hmmmm

Intima bekännaren, Fyyy, vem är intresserad av ett plums.... Inga av mina vänner är av den sorten
Realtids rapportören, Har en vän på FB, som säkert lägger in 10 inlägg om dagen om vad han har för sig.
I fredags var jag lite sådan, eftersom jag var tvungen att berätta för omvärlden om DIFs alla mål.

Voyeuren, personer som då och då följer andras uppdateringar, men sällan bidrar själva
Föräldren, som laddar upp mängder med bilder på barnen eller blivande mormor som berättar att "nu har värkarna satt igång"

Facebook-paret, verkar kommunicera lika mycket on-line som off-line

Hahaha, det här ju var ju riktigt skojigt............. Nu ska jag chilla med ett glas Rosé (för det är jag värd) och zappa mellan kanalerna så kanske jag kan se något sevärt.

Inga kommentarer: