torsdag 22 april 2010

Hårddiskkrasch och hockey

Fyyy va jag är sur just nu. Hur kunde DIF tappa 0-3 ledningen, förmodligen för att HV är ett bra lag. På tal om HV71, så är det ett rätt fånigt namn på ett lag. De flesta lag heter som en stad eller liknade typ det vackra namnet Djurgården, men vad kommer HV71 ifrån. Wiki (har tom en app i iPhonen) säger så här:

HV71 bildades, som namnet visar, 1971 vid en sammanslagning av två mindre klubbar, Husqvarna IF och Vätterstads IF. Datumet då klubben bildades var den 24 maj 1971.

Då vet ni det. btw 6:e finalmatchen blir på lördag och jag hoppas att det blir vinst förståss. Kommer att vara såååå nervös.



Mitt bloggande har legat nere i typ 48 timmar pga en hårddiskkrasch, men som tur är har jag en himla duktig son som kunde rädda en massa samt få igång maskinen igen.

Nu ska jag sura lite mer och vill bara sura resten av kvällen

2 kommentarer:

BP sa...

Såg lite av matchen... ja hur kunde dom tappa 3-0??? Sura på du bara... men hoppas du gav grabben en klapp på axeln för han suveräna jobb.

PS. Vänta bara: om du bloggar i 2 1/2 år och inte kan blogga en kväll, ja då kommer du att känna av abstinensbesvär... jag lovar. DS

Susanne sa...

Han fick ett nytt WII-spel, så han blev nöjd.. Just nu är han surare än surast pga förlusten och har gått och lagt sig...