lördag 17 april 2010

Stora förrådsröjningen

Först vill jag bara säga att jag är sur- DIF förlorade 2:a finalmatchen, så den stora hockeyfesten avstannade lite. Det var nära, men nära räcker inte....
Idag så var det dags för mig och Christine att röja ur våra förråd.
Vi fick låna en skåpbil från Sterre och den skulle hämtas i Farsta. Eftersom vi är så himla hurtiga så bestämde vi att vi skulle gå till Farsta, men efterson tiden tickade iväg då hoppade vi på en buss efter typ 1.5 timmes promenad.
När vi kom hel så började vi rensa våra förråd. Våra förråd är på 10 kvm, och jag hade ingen aning om att man kan ha så mycket i dem. Jag hade nästan en hel brädgård och C en mattaffär. Idag var jag hård i min rensning, lika bra när man har en stor skåpbil. Det var så nära att Björne for med. Rasmus hade blivit sur ifall hans Björne fått slutat sina dagar i en container i Flempan.



Vi körde 2 stora lass, sedan var kl 15:30 återvinningsstationen stängde och Hockeyns 2:a finalmatch skulle börja. Imorgon är det finlir i förrådet och då sa det sista slängas. Här kommer lite bilder:


En del av slänghögen


Billass nr 1



C rensar ur sitt förråd till Billass nr 2 som syns nedan



Här ligger nu alla sakerna. Bye, bye

2 kommentarer:

BP sa...

När ni är klara hos er kan ni fortsätta hos mig;-)

Susanne sa...

Självklart... Jag älskar att rensa och slänga, tyvärr blir det allt för sällan bara. Jag hojtar till när vi är klara ;)