söndag 11 april 2010

Trasdockan

Min brors familj har köpte en Ragdoll (Trasdocka) som har fått namnet Rex. Den är såååå söt. Tur att Rex är en innekatt eftersom jag har berättat för gud och alla människor om hur bra det är med kattskrämmor för att slippa ha katter på sina tomter.
Jag ogillar alla katter intensivt utom Rex och Schivo (Rex kompis) ;)

Lite bra-veta-kunskaper:
Deras mest karaktäristiska drag som skiljer den från andra raser är att den ofta slappnar av i alla muskler då man lyfter upp katten så att den bli lika lealös som den "trasdocka" den har fått sitt namn av.

Hur var kalaset då?
Ett mycket trevligt kalas, men en kanoongod middag
Förrätt: Pilgrimsmusslor med avacododip
Huvudrätt: Lax med en fantastisk god Limesås
Dessert: Barnkalas tårta

När vi kom "hem" så stötte jag på Gunvor på perrong nr 4 på Sthlms Centralstation. Hon var på väg till Åre. Vi hann inte surra så mycket , men det gör inte så mycket för i maj ska jag och "ful-brudarna" åka till Gunvor för en "Fulhelg" på landet.

1 kommentar:

BP sa...

Duktig tjej... jag menar att ta upp trasdockan. Grrrrrrr....
Men namnet Rex är helt godkänt: en kung i Susannes armar.... mmmhhhh låter bra, va....