söndag 4 april 2010

Vårstädning del 1

Puh, det är jobbigt att påbörja vårstädningen utomhus - lightversion-.
Jag sopade så gott det gick det med min kvast som har ett skaft på ca 50 cm.
Sedan blev det rafs i rabatterna, plantering av frosttåliga blommor i krukor sist åkte utemöblerna fram och efter det blev det en fika och en god bok i solen resten av dagen.
Har massor som återstår t ex olja möbler, skrapa bort en massa mossa från plattorna, men det får vänta. Det viktiga idag var att få en plats att njuta av våren på.
Här kommer lite bilder från framsidan





2 kommentarer:

BP sa...

Kul att jag kan inspirera någon... till att städa alltså. Det blev ju hur fint som helst och den blå bollen är ju urläcker. Starka ha-begär är väckte här kan jag ju säga.

Susanne sa...

Detta är bara början. Jag har två uteplatser och en stor balkong som Rasmus inreder och huserar på. De senaste åren känns det som att uteplatserna blir 2 extra rum =). I år jag köpt 2 kattskrämmor, så nu kan jag inreda med kuddar.
Den blå bollen älskar jag <3
Fler bilder kommer....